Europa here we come

4 april 2017

Het duurt nog "maar" 103 dagen en dan gaan Renée en ik Europa onveilig maken!

Wij zijn al eerder samen op vakantie geweest, fietsvakantie met mijn tante, (Ja ook dat deden we met mijn tante!) Kamperen in Nederland met onze ouders en de laatste keer was naar Frankrijk. Samen hebben wij heel veel lol: lekker luieren, actieve activiteiten maar ook steden bezoeken. Dat laatste gaan we nu voornamelijk doen.

Toen wij besloten waar we heen zouden gaan op vakantie was de keus net iets te groot. We besloten ons te verdiepen in het interrailen waar we al veel over hebben gehoord. Vervolgens gingen we keuzes maken naar welke steden we graag willen gaan en hoelang. Voor ons was het handigst om 15 dagen te gaan waarvan we er 4 mogen reizen. Wij gaan voornamelijk met de trein maar je kan ook met verschillende boten en bussen.

Afgelopen week viel het ticket op de deurmat en kregen wij spontaan zin om de tassen te gaan pakken! Naast het ticket krijg je een informatieboekje, een kaart van Europa met openbaar vervoer routes en een mapje om alle documenten bij elkaar te houden.

De steden die wij gaan bezoeken zijn allemaal nieuw voor ons beide. We beginnen met Praag. Van Praag heb ik hele goede verhalen gehoord dus ik ben benieuwd! Van uit Praag nemen we de trein naar Boedapest. "You hate it or love it." Dat is het meeste wat ik lees, als ik foto's van de stad zie wordt ik wel blij! De derde stad is Wenen, kunst en cultuur in overvloed. Last but not least is Innsbrück, deze stad bezoeken we vooral om nog een sportieve activiteit te doen. Wat dat zal zijn is ons nog een raadsel maar je kan er fietsen, lopen, klimmen en er zijn verschillende soorten watersport.

Als wij onderweg zijn en er is een goede internet verbinding houd ik jullie zeker op de hoogte! Tips, ervaringen en hopelijk zonnige foto's. Maar dat duurt nog "maar" 103 dagen! Als jullie nu al tips hebben over bestemmingen of het interrailen zelf, hoor ik het graag! :)

Amber

1. Hennie:
    9 april 2017
    Leuke steden gaan jullie bezoeken.