Mallorca

9 mei 2017

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen, dit komt omdat ik aan het genieten was van de vakantie op Mallorca. In deze week zat veel afwisseling, lekker zonnen maar ook zwemmen.

Vorrige week dinsdag was het maar goed dat we op tijd bij Schiphol waren want het was nog erg druk. We hebben het wel gered om optijd bij het vliegtuig te komen. De vlucht ging goed en was snel. Op het vliegveld in Mallorca was het een kwestie van koffer ophalen en melden bij de transfer. Met de bus moesten wij nog een uurtje door het binnenland. Waar wij met de bus reden was vooral het "oude" Mallorca. Veel kleine huisjes op het platteland. Aangekomen op het resort zijn we met zijn alle wat gaan eten om vervolgens het zwembad in te duiken.

De eerst volgende 5 dagen hebben we niet veel meer gedaan dan in de zon lezen, muziek luisteren en zwemmen. Even tot rust komen dus. We besloten om een auto te huren, wij hadden om een cabrio gevraagd en die zou komen maar het was helaas niet zo goed geregeld. Het werd een Mokka, ook goed. Met de auto zijn we twee dagen over het eiland gereden.

Op maandag zijn we vroeg begonnen en zijn we naar het Noorden gereden. We hebben een burcht bezocht in Capdepera De burcht ligt op het hoogste punt van de stad. Vanuit de burcht kan je met helder weer het buur eiland Menorca zien. Het uitzicht was mooi, maar wat erna kwam was nog veel mooier! We zijn door gereden naar Formentor wat te bereiken is via een lange bergweg. Daar was een uitzichtpunt met hoge rotswanden en een azuur blauwe zee. Het was adembenemend zo mooi. Het landschap in het Noorden staat vol met bomen en bergen, anders dus dan het vlakke landschap bij het resort. Dat merkte we helemaal toen we bij Torrent de Pareis reden, dit is de op een na grootste kloof van Europa! Aangekomen bij Fornalutx hebben we door de haven gewandeld en een hapje gegeten aan het strand. Dit dorpje is heel schattig met een kleine baai in het midde van het centrum. Omdat we al de hele dag aan het rijden waren zijn we opzoek gegaan naar een strand. Bij palma zit een groot strand waar we in de grote golven hebben gezwommen. Een goede en verfrissende afsluiter van de dag!

Vandaag hebben we minder gereden. Omdat we met het Marco Polo boekje rijden werden er ons hier en daar mooie plekken aangeraden. Het schilderachtige haventje van Cala Figuera was de eerste bestemming. Er waren veel vissersboten die dagelijks de vangst aan land brengen. De zee was zo helder dat je de bodem kon zien en alle vissen. Iedereen was in de stemming om naar het strand te gaan dus zijn we weer in de auto gestapt. We kwamen uit op het strand Es Trenc. Het bekendste strand van Mallorca. In de zomer ligt het strand afgeladen vol maar nu was het er mooi rustig. De zee had meerdere kleuren blauw. Waar het donkerblauw is lagen stenen met zee anemonen daar zwommen de mooiste vissen maar een stukje verderop was het weer zo blauw dat je meters ver kon kijken. Het is een leuke plek om te snorkelen wat wij ook met veel plezier hebben gedaan maar het is niet zo als een groot koraalrif. We zijn optijd terug gegaan naar het resort en hebben daar nog even gelegen.

Morgen is de laatste dag en gaan we nog een keer helemaal niks doen. Donderdag ochtend worden we om 7.15 uur  opgehaald bij het resort om weer naar huis te vliegen. Ik was nog nooit op Mallorca geweest maar wat een leuk en veelzijdig eiland is het!