Kamperen vs all-inclusive

11 april 2017

Bij ons zijn vakanties heel verschillend, toch is het idee het zelfde. "Gezellig samen zijn en tot rust komen." Hoe je tot rust komt kan op verschillende manieren, in deze blog ga ik het verschil tussen kamperen en all-inclusive uitleggen!

Yes! Zomervakantie! Als klein meisje kon ik al naar het moment uitkijken dat ik uit school fietste zo de zomervakantie in! 6 weken leuke dingen doen met vriendinnen en op vakantie! Toen gingen wij nog met de caravan weg naar bijvoorbeeld  Frankrijk.  Wat ik mij nog het beste kan herinneren zijn de welbekende lange, warme files. Gelukkig hadden we die de laatste keer niet omdat we toen in de mei vakantie gingen en dan is het blijkbaar een stuk rustiger op de weg! Tegenwoordig gaan we toch anders kamperen, eerst zijn we nog een paar keer met de caravan en vervolgens de tent in Nederland gebleven. (Wat met mooi weer ook heel erg leuk is!) Maar de laatste twee keer hebben we een sta-caravan gehuurd op de camping. Ideaal! Je neemt alleen je koffer mee en gaat! Dat betekend dus: geen overvolle auto, geen sleurhut achter de auto waardoor je sneller door rijd en je hoeft je geen zorgen te maken of de tent wel droog mee naar huis gaat! Toch vind ik het nog wel onder kamperen vallen, misschien niet de meest basic vorm maar toch. Tijdens deze vakanties willen wij van alles zien, steden, natuur maar ook berg wegen komen aan de orde. Na een rustige ochtend trekken wij er dan ook vaak op uit. Wel zorgen we dat we op tijd weer terug zijn want er moet uiteraard nog gezwommen worden! Op dit soort dagen vinden wij het heerlijk om af te sluiten met een lekkere bbq en uren na tafelen.

Wat ik het leukst vind aan kamperen is toch wel het buitenleven en er op uit gaan! Dat ik activiteiten heel erg leuk vind neemt niet weg dat ik ook heel goed niks kan doen. Ik ben nu twee keer naar een all-inclusive resort in Turkije geweest. Heerlijk, je hoeft je alleen maar zorgen te maken of je nog niet verbrand bent. Verder wordt alles geregeld! Een dag ziet er meestal zo uit: na een uitgebreid ontbijt met alles er op en er aan is het tijd om je zwembad-proof te maken. Bikini aan, boekje en muziek mee en vooral goed insmeren! Als het resort bij de zee is, is dat een hele leuke optie om te gaan liggen want daar gebeuren veel dingen. Boten varen langs of er word gesport, leuk om naar te kijken dus! Geloof mij voordat je er erg in hebt staat de lunch al klaar. Tijd om weer gewone kleding aan te trekken. Kort daarna kan het weer uit want je kan de zon weer in. Rond het middagpunt begin ik wel te koken dus voor mij is het tijd voor een duik in het water om vervolgens gewoon weer in de zon op te drogen. Soms is er tijdens het diner een thema zoals: Turks of Chinees. Het eten word daar dan op aangepast. Na het diner waren er in Turkije elke avond shows in het theater, denk hierbij aan een uitvoering van the Lion king of traditionele dansen. Kortom de hele avond plezier. In Turkije hebben we nog wel een jeepsafari gedaan en zijn we naar Side geweest onder het motto dan hebben we toch nog wat gedaan!

Het grote verschil met kamperen is dat je van een all-inclusive vakantie net iets meer uitgerust thuis komt dan van het kamperen. Zelf vind ik het allebei heel erg leuk! Toch heeft kamperen of rondreizen net iets meer voorkeur omdat je dan meer van een land ziet. En ach als ik ga kamperen of rondreizen kan ik ook een off day inplannen! Binnenkort mag ik weer 10 dagen genieten in een all-inclusive resort op Mallorca! Nu nog hopen op goed weer! :)

Amber

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariska:
    12 april 2017
    Hehe vet leuk! Wel grappig, als ik aan jullie vakanties denk, denk ik inderdaad meer aan doe-vakanties. Wel een lekker vooruitzicht, Mallorca :)
  2. Hennie:
    12 april 2017
    Kamperen blijft toch heerlijk leve de vrijheid.
  3. Amber Jurriëns:
    13 april 2017
    @mariska jaa doe vakanties zijn idd populair bij ons maar even niks is ook heerlijk!

@hennie jaa daar ben ik het helemaal mee eens!