Interrail deel 3, Wenen

28 juli 2017 - Wenen, Oostenrijk

Inmiddels zijn we al twee dagen in België maar ik heb nu pas tijd om over Wenen te schrijven.

Zondag was de eerste echt dag van ons verblijf in Wenen. Omdat er veel regen voorspelt was leek het ons slim om naar een binnen activiteit op zoek te gaan. Op naar Schloss Schonbrunn. Bekend van de film Sissi. De tuinen er om heen zijn zo groot dat we ons de hele dag hebben vermaakt. Bij het paleis zit een fontein en een monument waar we naar toe zijn gelopen. Ook zijn er kassen met palmen en een woestijn, daar hebben we door de raampjes gekeken. Na het kopen van een kaartje om naar binnen te mogen in het paleis moesten we nog 2 uur wachten. Ideaal om koffie te drinken met een echte sacher torte. In het paleis hebben we met een audio gids rondgelopen. Binnen zie je overal wat, schilderijen, versiersels aan de muren en schilderingen op het plafond. We hebben onze ogen uit gekeken. Aan het eind van de dag zaten wij op een van de trappen van het paleis toen een klas uit China vroeg of zij daar op de foto mochten. Toen zij allemaal zaten werd er gevraagd of wij met ze mee op de foto gingen. Dus daar zaten we dan tussen een klas die we niet eens kennen. Wel grappig dat ze ook selfies gingen maken.

Dag 2 in wenen was qua weer verschrikkelijk maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben met een plattegrond van de stad de high lights op gezocht. De opera was een van de eerste. Op het moment dat wij daar waren regende het zo hard dat ik maar een poncho aan heb gedaan, een echte echte echte toerist. We besloten om te gaan schuilen in de winkels en meteen een beetje te winkelen. Toen het eindelijk wat droger was zijn we naar de Stephansdom, het Albertina en het museum kwartier gegaan. De Stephansdom is enorm groot en van meerdere kanten vam de stad te zien. Het Albertina is een kunst museum en bij het museum kwartier staan drie grote musea waarvan twee gebouwen exact identiek aan elkaar zijn.

De laatste dag in wenen zijn we naar een ander paleis gegaan. Belevedere is aan de andere kant van de stad en is lang niet zo groot als Schonbrunn maar ook mooi. Onderweg daar naar toe zijn we bij de universiteit en de Karlskirche geweest. Vlak daarbij zit ook de Nasch markt, die kon dus niet ontbreken in onze route. Op de Nasch markt is vooral groente, fruit en vis te vinden maar ook gedroogd fruit en baklava. Voor winkel liefhebbers is de Mariahilfestraße een must. Bekende winkelketens vormen daar een grote winkelstraat en is dus ook erg druk. Na het eten zijn we naar het hostel gegaan om de tassen in te pakken want om 7 uur ging de wekker.

De locatie waar we verbleven was net buiten het centrum dus namen we de tram en metro om in het centrum te komen. Het openbaarvervoer in Wenen is goed geregeld als je weet bij welke haltes je moet zijn maar dat is vanzelfsprekend. Helaas was het weer in Wenen niet echt om blij van te worden maar de keren dat de zon scheen waren wij er erg blij mee.

1. Hennie:
    29 juli 2017
    Leuke foto's en een leuk verslag allemaal bekende dingen.Jammer van het weer.En Belgie zal het ook niet zo lekker weer zijn als ik hier naar buiten kijk.Groetjes en nog veel plezier.
  2. Amber Jurriëns:
    29 juli 2017
    Jaa Wenen is een leuke stad maar het weer is idd niet zo best